Tuesday, September 14, 2010

THE EMPIRE of YELLOW

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI


Sunday, August 22, 2010

AKU BERGELAR BAPA SAUDARA..



Selepas bertarung nyawa dush dush dush beberapa minit asenye akhirnye kakak aku berjay kuarkan zuriat die yaitu sorg bayi pompuan yg bernama ................!! blom diketahui ag..
hahahahaha.. comel x??mstila comel kan keturunan diraja..
hahahahahaha.....


ramainye orang........

Berlagak mcm aku ade di sana..bayi ni sedar sedar trus je mencari pak sedara die yg dk kt penang..xtaula btl ke x cite ni..aku pown xnk pecaye gak cte2 karut cmni kn..
hahahaha


aku kt bumi ke ni???....


Ummm sungguh x kusangka hari raya tahun ni sungguh bermakna di samping pasangan tercinta mrs. nuna dan tambah sorang ag si kecik ni..hehehehe mrs. nuna ade pencabar baru..
hahahaha..


baek aku sambung tidola....hehehehehe


Apepom syukur alhamdulillah kalau semuanye selamat sejahtera..aku pown tumpang gembira..nak jumpe baby ni pown raye ni la agknye..hehehehe..
Btw, pak tam ucapkan selamat datang ke dunia nyata yg penuh dengan pancaroba..semoga baby jdi ank yg solehah..
amin..


Saturday, August 21, 2010

ANTARA GEMINI DAN M.UNITED


I AM PURE GEMINI..


I BELIEVE ANYTHING..

Friday, August 20, 2010

KEADAAN WANITA DI DALAM NERAKA.......


Ali r.a. meriwayatkan sebagai
berikut: "Saya bersama Fatimah berkunjung ke rumah Rasulullah &
kami temui baginda sedang menangis. Kami bertanya kepada beginda,
"Mengapa tuan menangis wahai Rasulullah?" Baginda menjawab, "Pada malam
aku di Isra'kan ke langit, daku melihat orang sedang mengalami berbagai
penyeksaan...maka bila teringatkan mereka aku menangis. Saya bertanya
lagi, "Wahai Rasulullah apakah yang tuan lihat?" Baginda bersabda:


1. Wanita yang digantung dengan rambutnya & otak kepalanya mendidih.

2.
Wanita yang digantung dengan lidahnya serta tangannya dipaut dari
punggungnya sedangkan lahar yang mendidih dari neraka dituangkan ke
kerongkongnya.

3. Wanita yang digantung dengan buah dadanya dari belakangnya sedangkan air getah kayu zakum dituang ke kerongkongnya.

4.
Wanita yang digantung, diikat kedua kaki & tangannya ke arah
ubun-ubun kepalanya serta dibelit dengan ular & kala jengking.

5. Wanita yang memakan badannya sendiri serta dibawahnya kelihatan api yang menyala dengan dasyat.

6. Wanita yang memotong badannya sendiri dengan gunting dari neraka.

7. Wanita yang bermuka hitam & memakan ususnya sendiri.

8.
Wanita yang tuli, buta & bisu dalam peti neraka sedang darahnya
mengalir dari rongga badannya (hidung, telinga, mulut) & badannya
membusuk akibat penyakit kulit.

9. Wanita yang berkepala seperti kepala babi & kaldai menerima bermacam jenis azab dan seksaan.

Maka
berdirilah Fatimah seraya berkata,"Wahai ayahku, cahaya mata
kesayanganku... ceritakanlah kepadaku apakah amal perbuatan
wanita-wanita itu."

Rasulullah s.a.w. bersabda, "Wahai Fatimah, adapun tentang :

1. Wanita yang digantung dengan rambutnya kerana dia tidak menjaga rambutnya dijilbab) dikalangan lelaki.

2. Wanita yang digantung dengan lidahnya kerana dia menyakiti hati suaminya dengan kata-kata.

3.
Kemudian Nabi s.a.w. bersabda: "Tidak seorang wanita yang menyakiti
hati suaminya melalui kata-katanya kecuali Allah akan membuatkan
mulutnya kelak dihari kiamat,selebar 70 zira' kemudian akan mengikatnya
dibelakang lehernya.

4. Adapun wanita yang digantung dengan buah dadanya kerana dia menyusui anak orang lain tanpa izin suaminya.

5.
Adapun wanita yang diikat dengan kaki & tangannya itu kerana dia
keluar rumah tanpa izin suaminya, tidak mandi wajib daripada haid &
nifas.

6. Adapun wanita yang memakan badannya sendiri kerana
suka bersolek untuk dilihat lelaki lain serta suka membicarakan keaiban
orang.

7. Adapun wanita yang memotong badannya sendiri dengan
gunting dari neraka kerana dia suka menonjolkan diri (ingin terkenal)
dikalangan orang ramai dengan maksud supaya orang melihat perhiasannya
dan setiap orang jatuh cinta padanya kerana melihat perhiasannya.

8.
Adapun wanita yang diikat kedua kaki & tangannya sampai ke
ubun-ubunnya & dibelit oleh ular & kala jengking kerana dia
mampu mengerjakan solat & puasa. Tetapi dia tidak mahu berwudhuk
& tidak solat serta tidak mahu mandi wajib.

9. Adapun wanita
yang kepalanya seperti kepala babi & badannya seperti kaldai kerana
dia suka mengadu-domba (melaga-lagakan orang) serta berdusta.

10. Adapun wanita yang berbentuk seperti anjing kerana dia ahli fitnah serta suka marah- marah pada suaminya.

Dan
ada diantara isteri nabi-nabi yang mati dalam keadaan tidak beriman
kerana mempunyai sifat yang buruk walaupun mereka adalah isteri manusia
yang terbaik dizaman itu. Diantara sifat buruk mereka:

1. Isteri Nabi Nuh suka mengejek & mengutuk suaminya.

2. Isteri Nabi Lut suka bertandang kerumah orang.


p/s: Semoga kita tidak termasuk dalam golongan wanita di atas.....Sama-samalah kita
memperbaiki diri agar kita menjadi lebih baik daripada semalam....

Tuesday, August 10, 2010

JIKA AWEKMU MENANGIS DI DEPANMU..


Jika GF menangis dihadapanmu….
“hargai lah ia sblm terlewat…”
Jika seorang GF menangis dihadapanmu,
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi…
Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..
Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!
Seorang GF tidak akan menangis dengan mudah, kecuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!

Seorang GF tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu.
Dia akan menurunkan rasa EGOnya.
Wahai BF2, jika seorang GF pernah menangis karenamu, tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.
Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam …
Wahai BF2, jika seorang GF menangis keranamu, tolong jangan menyia-nyiakannya. Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.
Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu. Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ?
Apakah keistimewaan perempuan ini ? ”
Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..
TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..
SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .
PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..
Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..
Dia TERHARU Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. ..
Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya. .
Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN..
Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..
TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.
Tapi dia sering dilupakan oleh BF krn 1 hal…
Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”…


P/S: JANGAN WAT WANITA YG ANDA KASIHI MENANGIS TERMASUK IBU ANDA.. :)

Monday, August 9, 2010

GLORY GLORY MAN UNITED :)

United claim Community Shield success



Wayne Rooney put his World Cup torment behind him to set Manchester United on their way to an impressive Community Shield 3-1 victory over Chelsea at Wembley.

Although Rooney could not get his name on the scoresheet against the Double winners, it was the striker who was so out of touch in South Africa that created United's opener with a brilliant cross to set up Antonio Valencia.

New-boy Javier Hernandez marked his competitive debut with an immensely fortuitous second and, although Salomon Kalou pulled one back, Dimitar Berbatov's fine injury-time finish allowed United to collect the trophy for a record 18th time.

Together with Paul Scholes, Rooney terrorised the Chelsea defence at times during an entertaining opening period in which both sides could have claimed the lead before United eventually did.

Branislav Ivanovic came closest for Chelsea when he climbed above Serbian team-mate Nemanja Vidic to reach Florent Malouda's free-kick and angled a header towards the corner that brought a fine save out of veteran United keeper Edwin Van der Sar.

The Dutchman's inability to hold a long-range Nicolas Anelka effort earlier in the contest had led to a clear sight of goal for Salomon Kalou.

But from an acute angle, Kalou instead turned the ball back into the six-yard box, which was vacant of both United defenders and his own attackers.

United took a bit longer to get going. Yet it quickly became apparent Scholes was going to take some stopping.


Fabio Capello will not be the only England manager to lament the midfielder's retirement. Steve McClaren felt exactly the same way. But the Italian will continue to wonder what might have been if Scholes had been given longer than a couple of hours to decide on a last-minute offer to head for South Africa.

His calmness in possession and the accuracy of his passing mean, even at 35, he is very hard to subdue.

One cleverly disguised pass set Rooney up for a shot that just evaded the far post and Scholes was also the inspiration behind a Michael Owen cross that forced Ivanovic into a hurried clearance.

But it was the brilliant cross-field ball for Rooney, delivered from inside his own half that did the real damage.

Sensing there was little danger as he jogged behind his brother in ignominy, Terry offered Rooney the room with which to execute a perfect first-time cross, drilled right into the heart of Chelsea's penalty area. Only Valencia read Rooney's intentions and the Ecuador man gleefully tapped past Henrique Hilario.

It was the kind of moment that proved Rooney is right to be lauded, while at the same time leaving his World Cup performances, particularly the awful one against Algeria, totally inexplicable.



Rooney's 45-minute cameo gave way to new-boy Hernandez, whose pace alone unsettles defenders and who came so close to releasing fellow substitute Berbatov with a sublime reverse pass after initially being picked out by that man Scholes.

Everything about Hernandez's move from Mexico so far has been positive. The one fear was, rather like Diego Forlan, whose otherwise stellar career will be scarred by those 27 games he took to score for the Red Devils, the man dubbed Chicharito would take too long to get off the mark.

But the kind of goal Forlan would have killed for, a mis-hit shot that ricocheted into his face, bounced into the Chelsea net from Valencia's cross 14 minutes from time.

It was harsh on Chelsea, who had just gone close through Kalou, Michael Essien and Ashley Cole.



Kalou did eventually beat Van der Sar but a frenetic spell of attacking failed to bring further reward and Berbatov's deft lob from Nani's cross ended any hope of a comeback.

SCORING SUMMARY
ChelseaManchester United
Salomon Kalou (83)Antonio Valencia (41)
Javier Hernandez (76)
Dimitar Berbatov (90)

TEAMS
ChelseaManchester United
40 Henrique Hilario1 Edwin van der Sar
3 Ashley Cole22 John O'Shea
26 John Terry15 Nemanja Vidic
19 Paulo Ferreira23 Jonathan Evans
2 Branislav Ivanovic20 Fabio Da Silva
8 Frank Lampard16 Michael Carrick
5 Michael Essien18 Paul Scholes
15 Florent Malouda13 Park Ji-Sung
12 John Mikel Obi25 Antonio Valencia
39 Nicolas Anelka7 Michael Owen
21 Salomon Kalou10 Wayne Rooney
Substitutes
22 Ross TurnbullTomasz Kuszczak 29
38 Patrick Van AanholtChris Smalling 12
43 Jeffrey BrumaRyan Giggs 11
10 Yossi BenayounDarren Fletcher 24
18 Yuri ZhirkovNani 17
11 Didier DrogbaDimitar Berbatov 9
23 Daniel SturridgeJavier Hernandez 14
Substitutions
Didier Drogba for John Mikel Obi (60)
Nani for Park Ji-Sung (46)
Daniel Sturridge for Nicolas Anelka (60)
Javier Hernandez for Michael Owen (46)
Yossi Benayoun for Florent Malouda (72)
Dimitar Berbatov for Wayne Rooney (46)
Yuri Zhirkov for Ashley Cole(79)
Chris Smalling for Fabio Da Silva (71)
Jeffrey Bruma for Paulo Ferreira (79)
Ryan Giggs for Michael Carrick(79)
Darren Fletcher for Paul Scholes (80)

Saturday, August 7, 2010

KASIH SEORANG IBU

Bukti Kasih Seorang Ibu

Alkisah di sebuah desa, ada seorang ibu yang sudah tua, hidup berdua dengan anak satu-satunya.Suaminya sudah lama meninggal karena sakit.Sang ibu sering kali merasa sedih memikirkan anak satu-satunya.Anaknya mempunyai tabiat yang sangat buruk yaitu suka mencuri, berjudi, mengadu ayam dan banyak lagi
Ibu itu sering menangis meratapi nasibnya yang malang, Namun ia sering berdoa memohon kepada Tuhan: “Tuhan tolong sadarkan anakku yang kusayangi, supaya tidak berbuat dosa lagi.

Aku sudah tua dan ingin menyaksikan dia bertobat sebelum aku mati”
Namun semakin lama si anak semakin larut dengan perbuatan jahatnya, sudah sangat sering ia keluar masuk penjara karena kejahatan yang dilakukannya
Suatu hari ia kembali mencuri di rumah penduduk desa, namun malang dia tertangkap
Kemudian dia dibawa ke hadapan raja utk diadili dan dijatuhi hukuman pancung
pengumuman itu diumumkan ke seluruh desa, hukuman akan dilakukan keesokan hari
di depan rakyat desa dan tepat pada saat lonceng berdentang menandakan pukul enam pagi.

Berita hukuman itu sampai ke telinga si ibu dia menangis meratapi anak yang dikasihinya dan berdoa berlutut kepada Tuhan “Tuhan ampuni anak hamba, biarlah hamba yang sudah tua ini yang menanggung dosa nya”
Dengan tertatih tatih dia mendatangi raja dan memohon supaya anaknya dibebaskan
Tapi keputusan sudah bulat, anakknya harus menjalani hukuman
Dengan hati hancur, ibu kembali ke rumah Tak hentinya dia berdoa supaya anaknya diampuni, dan akhirnya dia tertidur karena kelelahan Dan dalam mimpinya dia bertemu dengan Tuhan.

Keesokan harinya, ditempat yang sudah ditentukan, rakyat berbondong2 manyaksikan hukuman tersebut Sang algojo sudah siap dengan pancungnya dan anak sudah pasrah dengan nasibnya
Terbayang di matanya wajah ibunya yang sudah tua, dan tanpa terasa ia menangis menyesali perbuatannya Detik-detik yang dinantikan akhirnya tiba
Sampai waktu yang ditentukan tiba, lonceng belum juga berdentang sudah lewat lima menit dan suasana mulai berisik, akhirnya petugas yang bertugas membunyikan lonceng datang.

Ia mengaku heran karena sudah sejak tadi dia menarik tali lonceng tapi suara dentangnya tidak ada
Saat mereka semua sedang bingung, tiba2 dari tali lonceng itu mengalir darah Darah itu berasal dari atas tempat di mana lonceng itu diikat
Dengan jantung berdebar2 seluruh rakyat menantikan saat beberapa orang naik ke atas menyelidiki sumber darah
Tahukah anda apa yang terjadi?
Ternyata di dalam lonceng ditemui tubuh si ibu tua dengan kepala hancur berlumuran darah.
dia memeluk bandul di dalam lonceng yang menyebabkan lonceng tidak berbunyi,
dan sebagai gantinya, kepalanya yang terbentur di dinding lonceng
Seluruh orang yang menyaksikan kejadian itu tertunduk dan meneteskan air mata
Sementara si anak meraung raung memeluk tubuh ibunya yang sudah diturunkan.

Menyesali dirinya yang selalu menyusahkan ibunya Ternyata malam sebelumnya si ibu dengan susah payah memanjat ke atas dan mengikat dirinya di lonceng Memeluk besi dalam lonceng untuk menghindari hukuman pancung anaknya
Demikianlah sangat jelas kasih seorang ibu utk anaknya Betapapun jahat si anak, ia tetap mengasihi sepenuh hidupnya.

Marilah kita mengasihi orang tua kita masing masing selagi kita masih mampu
karena mereka adalah sumber kasih Tuhan bagi kita di dunia ini
Sesuatu untuk dijadikan renungan utk kita..
Agar kita selalu mencintai sesuatu yang berharga yang tidak bisa dinilai dengan apapun.

There is a story living in us that speaks of our place in the world
It is a story that invites us to love what we love and simply be ourselves
Ambillah waktu untuk berpikir, itu adalah sumber kekuatan
Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahasia dari masa muda yang abadi
Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan
Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan
Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan.
Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan
Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati
Ambillah waktu untuk memberi, itu membuat hidup terasa berarti
Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan
Gunakan waktu sebaik mungkin, karena waktu tidak akan bisa diputar kembali.

p/s: cite ni aku petik dari sorang sahabat untuk dihebohkan dan dijadikan iktibar.. LOVE U MAK..

Thursday, August 5, 2010

KEAJAIBAN

CUBA ANDA PERHATIKAN DAN FOKUS KEPADA TIGA TITIK DI TENGAH2 KALIMAH ALLAH SWT DI ATAS..

FOKUS SELAMA 10 SAAT..

KEMUDIAN ANDA ALIHKAN PANDANGAN SELEPAS 10 SAAT..

YANG PENTING ANDA ALIHKAN PANDANGAN ANDA KE SATU DINDING PUTIH YG KOSONG DAN KEKALKAN PANDANGAN SELAMA 10 SAAT..

ANDA AKAN MELIHAT SESUATU YG MENUNJUKKAN KEBESARAN ALLAH SWT..
SUBHANALLAH!!

P/S : MASYAALLAH..IA BTL2 MENJADI APABILA AKU MENCUBANYA..

Wednesday, August 4, 2010

BAHAGIA

SAYANG.....b xprnah rase sebahagia skrg..
SAYANG.....syg tlh mewarnai hidup b..
SAYANG.....segala kerenah b syg layani ngan penuh ksabaran..
SAYANG.....segala kehendak b syg akn turuti..
SAYANG.....b bersyukur krn syg adalah yg trbaek utk b..
SAYANG.....biarlah sgla halangan dan rntangan kita tempuhi bersama..
SAYANG.....kita harus bykkan brsabar dlm mnmphinye..
SAYANG.....ssnghnye ALLAH itu akn sntiasa brsma kita..
SAYANG.....syg sgt2 mngrti hati dan prasaan b..
SAYANG.....slalu m'buatkan b xrase sunyi..
SAYANG.....slalu m'mbuat b ketawa ngn grauan syg..
SAYANG.....ketahuilah bahawa I LOVE YOU very2 much syg!!!! :)

Tuesday, August 3, 2010

KISAH LELAKI EGO

Dia terlalu sayangkan aku. Itu yang aku sangat pasti. Atas sebab itu aku rasa terlalu selesa kerana aku yakin dia tak kan meninggalkan aku. Dia sanggup mengetepikan kepentingan diri sebab nak menjaga hati aku. Sering aku biarkan dia memujuk dirinya sendiri bila dia merajuk. Buat apa aku nak pening-pening pujuk dia kalau dia sendiri akan kembali padaku dan meminta maaf atas keterlanjuran sikapnya sendiri. Sebarang perselisihan, dia yang akan mengalah dan dia akan menyalahkan dirinya sendiri walaupun jelas memang salahku.

Dia wanita yang rela berkorban apa sahaja kecuali satu,
DIA XMAHU DIRINYE DISNTUH MELAINKAN KAMI SUDAH MMPUNYAI IKATAN SAH
Dan atas sebab yang satu itu aku rasa dia perempuan yang membosankan. Nak pimpin tangan pun tak boleh. Apatah lagi nak peluk. Ada pun bergesel bahu itu pun sebab aku yang sengaja. Sampai satu tahap aku rasa dia sangat membosankan. Aku cemburu tengok kawan-kawan aku boleh pegang tangan awek diorang. Tapi aku? Bila aku cakap macam tu, dia cuma senyum dan cakap pada aku, “Belum tentu perempuan yang sentuh boyfriend dia tu sayang boyfriend dia lebih dari saya sayang awak… Belum tentu perempuan tu ada masa susah senang boyfriend dia macam saya ada untuk awak…”

Yang nyata, aku langsung tak setuju jawapan dia tu. Aku tengok pasangan lain bahagia, sudah tentu girlfriend kawan-kawan aku sayangkan mereka sebab girlfriend masing-masing membelai kawan-kawan aku dengan penuh kasih sayang. Tapi aku? Jangan harap. Balik-balik jawapan yang sama. Tunggu lepas kahwin. Aku bosan tahu tak! Sampai satu masa aku dah tak tahan lagi. Aku minta kami berpisah. Aku nampak air matanya berlinang tapi sikit pun aku tak rasa kasihan.

“Mungkin kita tak ada jodoh. Awak lelaki yang baik. Awak berhak dapat perempuan yang lebih baik. Saya nak awak janji dengan saya satu benda, untuk kali terakhir. Satu hari nanti bila awak jatuh cinta dan awak betul-betul sayangkan dia, hargai perempuan tu. Mudah-mudahan perempuan tu akan sayang awak, terima awak seadanya, hormati awak sebagai lelaki dan yang paling penting bahagiakan awak. Saya akan bahagia tengok awak bahagia,”
tu kata-kata terakhir dia untuk aku. Dia senyum walaupun air mata berlinang.

Argh! Tak habis-habis nak tunjuk mulia. Bosanlah dengan perempuan macam ni. Malas aku menghadap dia lama-lama. Cepat-cepat aku nak blah dari situ. Tiba-tiba ada bunyi hon dan sedar-sedar aku sudah tersungkur di seberang jalan. Satu dentuman yang kuat bergema dan aku lihat dia terbaring di hadapan sebuah kereta. Dia selamatkan aku! Lelaki yang dah menyakitinya! Darah membuak-buak keluar dari kepalanya. Ambulans datang dan membawa aku dan dia pergi.

Di hospital keadaan kelam kabut. Dia perlu dibedah segera kerana kecederaan teruk di kepala. Ramai kawan-kawan dan keluarganya turut ada sama. Aku tengok seorang wanita yang hampir sebaya ibuku menangis. Mungkin ibu dia. Mengalirnya air mata seorang ibu kerana aku. Rasa bersalah menimpa aku. Aku dah sakiti dia tapi dia rela berkorban nyawa untuk aku. Aku berdoa semoga dia selamat. Semoga aku sempat meminta maaf. Semoga masih ada ruang dalam hati dia untuk aku. Dia sangat baik. Aku tak mahu kehilangan dia. Dia ikhlas sayangkan aku.

Selepas beberapa jam pembedahan selesai. Dia berada di dalam ICU. Dia koma, tapi doktor kata dia masih mampu mendengar. Tiba-tiba seorang kawannya menghampiri aku. Kawannya menghulurkan sesuatu. “Aku rasa benda ni dia nak bagi pada kau,” hanya itu yang gadis itu ucapkan pada aku. Kawannya terus berlalu selepas itu. Pandangan kawannya pada aku penuh benci. Tahukan kawan dia tentang kejadian sebenar? Yang nyata aku tak pernah mahu berbaik dengan kawan-kawan dia. Pernah juga dia bersuara tentang hal itu tapi aku sekadar buat tak tahu.

Pulang sahaja aku buka bungkusan itu. Pasti hadiah untuk hari lahirku. Hari lahirku dua minggu lagi. Balutan kertas itu kubuka dan di dalamnya ada botol kaca berbentuk hati. Di dalam botol itu penuh dengan origami berbentuk bintang. Ada kad kecil berwarna biru kegemaranku. Aku sebak membaca bait-bait dalam kad itu.

“Dalam origami bintang ni ada kata-kata saya untuk awak. Awak buka setiap hari SATU sahaja. Mungkin saya tak dapat nak hubungi awak setiap hari sebab kesibukan kerja. Tapi, bila awak baca setiap hari, anggaplah setiap hari saya berhubung dengan awak. Saya nak awak tahu setiap masa awak ada dalam hati saya. Happy Birthday sayang…”


Aku buka botol kaca berbentuk hati itu dan kuambil satu bintang. Kubuka origami itu dan di dalamnya tertulis,
“Love is like a poisonous mushroom. You don’t know if it is the real thing until it is too late..”
Aku tersenyum sendiri. Aku buka lagi bintang yang seterusnya. Walaupun dia meletakkan syarat satu hari cuma satu. Di dalam semua origami itu penuh kata-kata semangatnya untuk aku dan suara cintanya yang ikhlas. Demi Allah, sepanjang aku bergelar lelaki dewasa, inilah pertama kali aku menangis semahunya. Air mata aku tak berhenti mengalir sepanjang membaca kata-kata dalam origami itu sehingga habis semuanya kubaca. Aku telah menyakiti seorang wanita yang luhur.

Aku melawatnya di hospital. Walaupun mukanya penuh calar, bibirnya pucat dan kepalanya berbalut, dia tetap cantik di mata aku. Dia bukanlah wanita yang memerlukan make up tebal kerana dia memiliki kecantikan asli. Atas sebab itu aku menghalangnya terlalu rapat dengan mana-mana lelaki kerana gusar jika ada yang tertarik. Dia sekadar menurut. Demi menjaga hati aku. Aku capai tangannya yang berselirat dengan pelbagai wayar yang aku pun tak tahu. Sejuk tapi betapa lembutnya tangannya. Pertama kali aku menyentuhnya.

Aku bisikkan ketelinganya,
“Sayang..saya datang… Cepatlah sedar. Saya rindukan awak. Saya banyak bersalah pada awak. Saya minta maaf,”
pertama kali aku minta maaf darinya. Tiba-tiba denyutan nadinya jadi tidak menentu. Aku panic.

“Hei, apa yang kau dah buat pada dia? Tak cukup kau sakiti kawan aku?” jerkahan kawannya mengejutkan aku. Doktor dan beberapa jururawat bergegas masuk dan aku diminta keluar.

Setiap hari aku berdoa supaya dia cepat sembuh, cepat sedar. Aku gusar sekiranya Allah mengambil nyawanya. Bukan aku tidak redha dengan ketentuan, aku sedar aku masih perlukan dia. Aku sayangkan dia. Genap dua minggu, aku mendapat berita dia sudah sedar. Aku bersyukur. Inilah hadiah hari lahir yang paling bermakna untuk aku. Dia juga sudah dipindahkan ke wad biasa. Aku mahu melawat dia. Aku rindu senyuman dia.

Aku mendapat panggilan telefon yang meminta aku mengambil tempahan. Namun kerana terlalu gelojoh, aku terlanggar botol kaca bentuk hati pemberian dia. Ah, semuanya akan aku uruskan nanti. Aku biarkan serpihan kaca bertaburan di lantai.

Tak sangka dia menempah kek khas untuk aku. Dia atas kek itu tertera bahagian belakang jersi pasukan bola sepak kegemaranku, Arsenal berserta namaku dan nombor kegemaranku. Aku senyum sendiri. Bahagianya aku.

“Abang bertuah. Girlfriend abang cakap dia tak tahu apa-apa fasal bola. Dia cuma tahu pasukan apa yang abang minat dan nombor yang abang suka. Sebab tu dia tempah kek ni khas untuk abang dan minta abang ambil sebab dia nak buat surprise. Dia cakap dia nak makan kek ni dengan abang. Kakak tu cantik, baik pulak tu. Abang kirim salam pada akak ya? Abang jaga akak tu elok-elok,” ramah gadis yang bekerja sebagai juruwang di kedai itu memberitahuku. Aku senyum sepanjang jalan ke hospital.

Sampai di hospital aku lihat dia sedang duduk di atas katil. Tiada sesiapa bersamanya. Dia sekadar termenung. Aku senyum padanya. Dia seakan terkejut melihat aku datang. Aku terfikir juga, boleh ke orang sakit makan kek? Tapi kan dia nak makan kek ni dengan aku.

“Sayang.. terima kasih kek ni. Saya happy sangat awak dah sedar. Adik cashier kedai tu kirim salam pada awak. Dia cakap awak nak makan kek ni dengan saya. Saya suapkan ya?” aku suakan sudu pada dia. Tapi sesuatu yang aku tak pernah duga, dia tepis tangan aku sampai sudu terpelanting ke lantai. Dia tak pernah kasar dengan aku. Dia selalu melayan aku dengan lembut. Aku pernah cuba pegang tangan dia pun dia tolak dengan baik. Mungkin dia terlalu terluka dengan aku.

“Baliklah. Saya makin sakit tengok awak. Bawak balik kek tu sekali. Saya tak nak tengok apa-apa berkaitan awak lagi,” pantas dia menarik selimut menutup muka. Aku terkedu sendiri. Dia tak mahu pandang aku lagi. Hati dia dah tertutup untuk aku. Dia tak pernah macam ni.

Selang beberapa hari, aku datang lagi tapi katil dia sudah kosong. Aku risau jika apa-apa yang buruk berlaku padanya. Dari jururawat aku tahu dia sudah dibenarkan pulang kerana keadaanya sudah stabil. Tapi yang mebuatkan jantung aku hampir gugur bila jururawat itu memberitahu dia masih menjalani rawatan susulan dan terapi kerana dia lumpuh. Dia lumpuh kerana aku!

Itu semua tiga tahun yang lalu. Sejak kejadian tu aku tak pernah jumpa dia lagi. Tahu apa-apa khabar berita pun tidak kerana aku memang tak pernah nak berbaik dengan kawan-kawannya. Walaupun sudah tiga tahun tapi aku masih merinduinya. Aku tak jumpa wanita yang mampu menyayangi aku lebih dari dia. Ah, panjangnya menung aku sampai nasi di hadapan mata sudah hampir dingin.

Baru aku hendak menyuap makanan ke dalam mulut, mataku terpaku pada satu wajah yang duduk selang beberapa meja dari aku. Dia? Aku pasti tu dia. Senyum dia masih sama. Tapi keadaan tidak lagi serupa. Dia sedang makan bersama lelaki lain. Sesekali aku lihat dia mengusap perutnya. Dia mengandung. Maknanya dia sudah kahwin. Dan aku lihat lelaki yang juga makan di sebelahnya mengusap-usap tangan dia. Pasti itu suaminya. Dan aku sedar aku tak setanding suaminya sebab lelaki itu kelihatan lebih serba-serbi dari aku. Air mataku rasa ingin mengalir. Senyuman mahal milik dia yang dulu cuma untuk aku kini khas buat lelaki lain.

Suaminya lelaki bertuah. Itu aku tak nafikan. Cuma suaminya yang dapat menyentuhnya. Cuma suaminya yang dapat melihat apa yang terlindung. Dan aku sangat pasti, cuma suaminya yang mendapat takhta paling agung dalam hatinya yang suci.

Dia seperti botol kaca berbentuk hati yang pernah diberikan padaku dulu. Botol itu sudah pecah, namun aku sudah ganti dengan yang baru. Yang sama tapi tak serupa. Botol yang lama dipilih oleh dia dan yang baru dipilih oleh aku. Walapun aku masih menyimpan serpihan kaca botol itu, bentuknya tak lagi sama macam dulu. Dan sangat mustahil untuk kembali seperti dulu.


Pesanan buat semua lelaki
1. hargailah wanita yang menyayangi kamu. Jangan jadi macam aku.
2.Matanya sangat cantik tapi aku selalu biarkan dia mengalirkan air mata dengan perbuatanku. 3.Hidungnya yang kecil dan comel selalu aku sesakkan dengan asap rokokku walaupun aku tahu dia tak suka dan asap rokok boleh buat dia sakit kepala.
4. Bibirnya sangat indah tapi aku selalu biarkan bibir itu tersenyum paksa kerana mangalah dengan setiap kemahuanku.
5. Telinganya aku tak pernah nampak, terlindung, tapi telinga itu sering aku biarkan menerima segala marahku.
6.Hatinya sangat lembut, dan aku selalu toreh dengan belati tajam dan aku biarkan dia merawat sendiri luka itu.


Akhirnya, aku hanyalah lelaki ego yang tak memiliki apa-apa kerana dia sudah dimiliki orang lain.

KEBAGUSAN HITLER


HITLER ckp melayu..hahaha..lawak x lawak r..tu mmg hakikat..hahahaha..yang aku tau baruwa ni kejam wei..kejam dalam memerintah..bab2 bunuh orang no. 1~~~..wahwah tetapi yg dibunuhnye tu YAHUDI bai YAHUDI!!!bagus sgt2..tp aku masih xdpt pk jwpn yg tepat ag kenapa die x bunuh sume yahudi2 berkenaan..anda pown pikir2 kanlah k kenape..hikhik..

p/s: anda respect o benci gler kt hitler??


Ok2, kalau anda xtahu ape prasaan anda kt mamat ni anda bley wat research mlalui byk filem, dokumentari, buku2, dan byk ag..kt sini aku nk syorkan 1 movie yg mmg brknaan zaman kekuasaan hitler ni..perghhh layan wei..mlalui movie ni pown aku ase korang da dpt tau serba byk ttg die..try r tgk2 d mse lapang..
cover movie ade kt bwh ni..

p/s: cite INGLOURIOUS BASTERDS ~~ pelakon utama BRAD PITT tok laki ANGELINA JOLIE..phewwwitttt..ahahaha..





Friday, July 30, 2010

OZIL KE M.U??

Wei btl ke ape yg aku lhat n dngar ni?? MESUT OZIL star player dari GERMANY juga dri kelab WERDER BREMEN telah berpindah ke kelab kesayangan aku MANCHESTER UNITED..
benda ni aku x pastila sbb aku tngok kt transfer list xde pom name die..tp pic kt atas tu jelas mnnjukkan ozil pegang jersi M.U..
Klau tgok kt blakang tu siap tertera penaja baru M.U yaitu AON.. haishhhhhh..
musykil2 dibuatnye..btl ke tidak ni..kalau btl aku first yg hepi sbb die ni smart kot care prmainanye..unur pom muda ag..
Mintak mintakla btl ape yg aku sangkakan..hahahaha.. Memang gempak r EPL season ni..xsbar aku mnntikan kmnculannye..huishhhhhh lambatnye EPL nk stat.. :(

P/S: M.U AKN RAMPAS BLIK TAKHTA DARI CHEALSUCK SEASON NI!!!! hahaha

Thursday, July 29, 2010

JIWANG WEI


Ye ye ye mmg jiwang aku mlm ni..ade sbb aku bgni..hahadoi pening..actualy mood aku mlm ni SEDIH, FRUST n TERKILAN..aku sgt2 merindui mrs..dh lame x jmpe..bilela agknye ade rezeki dpt brjmpa ngan die..hurmmmmm..
Ya tuhan berikanlah aku masa untuk brjmpe ngn mrs..knpa slalu je ade hlgn yg dtg..aku free die buzy, die free aku lak yg buzy..hurmmmm..
Bile rindu je stress..knpe ble rndu xley nk hepi2??
dh mmg kjdian alam la kn..huhu..tu psl kna jmpe tuk lpskn sgla krinduan..bile brjauhan bgnila jdinye..haaaaaaaa..
Nak brdkatan lmbat ag prjlanan..trpksala brsbar mlayan krenah rindu ni..
Papepom psti kami akn brtmu satu msa nanti..INSYAALLAH..

p/s: buah keladi tepi perigi, ade rezeki dapatla jumpa lagi..